דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית או שדרוג אתר אינטרנט, איך עושים את זה נכון ? 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 793   [ נצפה 1921 פעמים ]

 פתח דבר

בעשור השני של המאה ה-21 אתר אינטרנט, וככל הנראה גם דף פייסבוק, הם דבר שכל עסק צריך שיהיה לו. אם פעם הקשר ללקוח הפוטנציאלי נעשה באמצעות כרטיסי ביקור, מספר טלפון, פקס או דואר אלקטרוני, הרי שהיום אתר וכרטיס פייסבוק הם חלק בלתי נפרד מכל עסק. לא זו בלבד, אלא שעסקים רבים כבר טרודים בעדכון האתר והתאמתו לצרכיהם בפעם השניה או השלישית.

בנייה או שיפוץ של אתר אינטרנט דומים לבנייה או שיפוץ הבית - האתר הוא מה שמייצג אותך בפני הסביבה, הוא הפנים והתדמית של החברה. העיצוב והפונקציונליות שלו צריכים להתאים לרוח ולאתוס של החברה וכן למתרחש ומתעדכן בעולם האינטרנט.

הכנה מוקדמת

לאחר שמתעורר הצורך בחידוש, אנו מגיעים לשלב המעשים:

תחילה עליך לעשות תחקיר קצר ולהבין מה מציע העולם הווירטואלי בתחום העסק שלך, אילו אתרים קיימים, מה יפה לדעתך ומה לא, מה מהדברים הקיימים ניתן לאמץ כדי שיקדמו את המטרות שלך ומה כדאי לחדש. בתהליך זה חשוב להתייחס לשני עניינים עיקריים:

(א)   הגדרת ייחוד בית העסק - מה מבדיל אותו משאר העסקים בשוק וכיצד אפשר להביא ייחוד זה לידי ביטוי באתר. האתר צריך לבלוט מבין עסקים דומים ולמשוך את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי.

(ב)   הגדרת קהל היעד - למי האתר פונה ואיזה צורך של קהל היעד הוא ממלא. לכל חברה ולכל סוג לקוח צרכים ייחודיים שצריכים לבוא לידי ביטוי במבנה האתר. אם נמשיך את הדימוי של תכנון הבית - תכנון בית המיועד למשפחה מרובת ילדים יכיל סלון גדול וחדרים רבים. לעומתו, תכנון בית המיועד לאירוח יכיל מטבח מרווח ופינת אוכל גדולה ומוארת.

בחירת חברה מבצעת

כמו בשיפוץ הבית גם בשדרוג האתר דרושה יד מקצועית ומכוונת - חברת האינטרנט. איך מוצאים חברה מתאימה?

בימים אלו יש מגוון גדול של טכנולוגיות מוצלחות, מגוון יפה של אנשי מקצוע וחברות, לחלקם משרדים מפוארים וחלקם עובדים מהבית, וכולם ראויים, כולם יודעים את התורה. אינטרנט, וזו אולי השורה התחתונה בדבריי, עושים אנשים בשביל אנשים. לכן חשוב מאוד לפגוש ולהכיר את מי שעומד מאחורי החברה שתקיים עבורך את האתר. אפשר למצוא חברה מקצועית עם רפרטואר מפואר של אתרים מוצלחים ולקוחות מרוצים, אבל אם אין חיבור והבנה בסיסית לצרכים ולמאוויים שלך (ולפעמים זה עניין של תחושה בלבד) כדאי לחשוב פעמיים.

לצד החיבור האישי תמיד כדאי לבקש המלצות ולהשוות עלויות. במקרים רבים עדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולהיות שלמים עם הבחירה, על פני בחירה חברה מסוימת רק בגלל עלות נמוכה יותר.


הגדרת תכולת האתר

בבואך לשדרג את האתר עומדות לפניך שתי אפשרויות עיקריות: האחת - אתר שעיקר מבנהו, עיצובו והגדרתו ידועים מראש. אתר כזה בנוי על תבנית קיימת והיתרון שלו הוא חיסכון במשאבים בשלב התכנון ובשלב הביצוע, המתבטא גם בקיצור פרק הזמן שחולף עד עליית האתר לאוויר.

האפשרות השניה היא בניית אתר "תפור על פי מידותיך", שבו העיצוב והפונקציונליות מותאמים באופן אישי לעסק שלך. בנייה של אתר כזה יכולה לקחת קצת יותר זמן ולעלות יותר אבל בסופו של יום תקבל מוצר שמתאים לעסק שלך בצורה הטובה ביותר.

כך או כך, התכולה צריכה להיות מפורטת וברורה לך ולחברה המבצעת. זה שלב שחשוב לעשות אותו בצורה טובה, בלי "מריחות", תוך מחשבה וסיעור מוחות. בסיום שלב הגדרת התכולה צריך להיות לך ברור מה אתה הולך לקבל מבחינת נראות: איך האתר ייראה, כמה עמודים הוא יכיל, מה יהיה בכל עמוד, מה תהיה ה"זרימה" שלו, כלומר איך יתנהל המעבר בין הדפים, והאם הוא יהיה ניתן לעריכה.

הניסיון מלמד שהסיכוי של הלקוח לקבל באתר הסופי את מה שהוא רצה תלוי מאוד בשלבים המוקדמים. אם החיבור עם החברה היה טוב, נעשה מסמך תכולה ברור ונבחר עיצוב טוב, יש סיכוי טוב שהאתר יתקבל בזמן, יהיה איכותי, וישביע את רצונו של הלקוח.

תהליך הביצוע

לאחר שהגדרת יחד עם חברת האינטרנט את כל האמור לעיל, זה הזמן לתת להם לעבוד בשקט. חשוב לקבל עדכונים על פי מה שהוגדר מראש, ולראות את ההתקדמות ואת הגרסאות השונות בדרך לאתר הסופי. גרסאות ראשונות הן חשובות כדי לוודא שיש הבנה בינך לבין איש המקצוע.

כשהאתר מוכן זה הזמן להזין בו את התוכן. ברוב הפעמים האחריות על התכנים לאתר תהיה של הלקוח והוא יוכל להזין אותם באופן עצמאי. לעתים, במידת הצורך, חברת האינטרנט תוכל להציע שירות נוסף של עריכת תכנים - על פי בקשת הלקוח.

תוך כדי ההזנה יש לבדוק את האתר ולראות כיצד משתלבים התכנים בעיצוב וכמה נוח וקל לתפעל את האתר. תוכני האתר צריכים להוות את החלק האחרון והחשוב ביותר בדרך למימוש המטרה שלכבודה הוקם האתר. התכנים צריכים לבטא בצורה בהירה וטובה את המוטו של העסק, לא להעמיס ועם זאת לתת מקום לדברים החשובים. האתר צריך להציג למתעניינים את מה שיש לעסק להציע בצורה שבה יהיה כדאי להם לרכוש.

אחרי סיום בנית האתר ע"י חברת האינטרנט והזנת התוכן האתר מוכן לעלות לאויר. שיהיה במזל, זו רק ההתחלה...

 


הוא ברק כפרי, בעלת ותק של 13 בתחום האינטרנט ובעלים של חברת טנאביט http://www.tenebit.com ויזם של הפרויקט http://www.liftan.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב